2013.01.01. 22:05

Hiszek
(Sík Sándor)

Hallják meg hívők és hitetlenek
Élet-halálra szóló eskümet!
A szív bősége zúg fel ajkamon,
Az kényszerít a Krisztust vallanom.
Hallják meg rokkant, vén aposztaták
S a vétekben vajúdó új-világ,
A forradalom, a vak Leviáthán,
És hallja meg a settenkedő Sátán:
Isten nevében vallomást teszek:
Hiszek.

Hiszek, és hitem súlyos és kemény.
Nem tünde tan, nem pille vélemény.
Nincs benne így-úgy, bárcsak és talán:
Igen és nem, kereken, magyarán.
Semmi csűrés és semmi csavarás,
Ínyeskedés és köntörfalazás:
Hiszem és vallom, szeretem és élem,
Amit az Egyház hinni ád elébem.
Ebben a hitben élek és halok:
Katolikus vagyok.

Hiszek egy Istent, ki három személy,
Az élő Istent, aki bennem él,
S akiben élek, mozgok és vagyok,
Kinek tenyerén megsimulhatok.
Akinek rám is éber gondja van,
És cselekszik bennem és általam.
Aki mozdítja minden mozdulásom,
S én jóban-rosszban boldogan imádom
Intéző édes mély akaratát.
Hiszek Istenben, hiszem az Atyát.

Égnek és földnek testté vált frigyét:
Hiszem a Krisztust, hiszem az Igét.
Akit az Atya örök óta szül,
És akiben szépséggé lesz a zűr.
Kinek emberré tetszett válnia,
Hogy Isten legyen az ember fia.
Ki hogy minden nap eljöhessen hozzánk,
Ízlelnünk adta a rejtelmes Ostyát.
Benne az élet és benne az út.
Hiszek Istenben, hiszem a Fiút.

Hiszem a Krisztus gyújtotta tüzet:
A Szellemet, aki a Szeretet.
Aki Szent Péter ajakán rivall,
Hegyeket bont, szíveket áthidal,
És hét csatornán csorgatja beléd
Az élesztő kegyelem kútfejét.
Ki tüzet gyújt az embergondolatnak,
Kiből fölébe nőhetsz tenmagadnak
És mosolyoghatsz, alkothatsz, ölelhetsz.
Hiszek Istenben, hiszem a Szentlelket.

Hiszek, és tudom, honnan a hitem.
Házamat én kőszirtre építem.
Négy élőlény az erős alapok:
ember, oroszlán, sas, tulok.
Hallottam a piacon szólni Pált,
Hallottam Ágostont és Ottokárt,
Látom a szirten Péter kulcsait,
S bennem a mélyben, hallom döbbenettel:
Kimondhatatlan gerjedezésekkel
A Szentlélek sóhajtozik.

Ó tudom kinek, ó tudom kinek:
Én az eleven Istennek hiszek.
Élő hitemmel vagyok én szabad.
Mankó helyett kötöttem szárnyakat.
Ami akad a földön emberi,
Gazdag szívem testvérnek ismeri.
És ami túl az emberkörökön,
A végtelenség: ígért örököm.
És mikor üt a boldogságos óra,
Hogy befogadjon koporsóm gubója:
Hitem gyertyája utolsót remeg,
És Istennek ajánlom lelkemet.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozonithy.blog.hu/api/trackback/id/tr634991147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kölnei Lívia 2013.09.04. 19:34:01

Kedves Blogger! A Talita keresztény online női magazin szerkesztői vagyunk (talita.hu). Más elérhetőségedet nem tudjuk, így ide írunk: szeretettel hívunk Téged a 2. Keresztény Blogger- és Újságíró-Találkozóra, amelynek "komoly" témája: Keresztény jelenlét, misszió és társadalmi felelősségvállalás az újmédiában. E "hivatalos" cím mögé persze minden minket érintő kérdés belefér... Személyes beszélgetéseinken túl egy ismert média-szakembert is meghívtunk: Aczél Petra, a Corvinus Egyetem docense, intézetvezetője (több folyóirat munkatársa) rövid előadást tart, amely segítséget adhat munkánk hatásosabbá tételéhez. A találkozó ingyenes, időpontja, helye: szeptember 21. szombat, 18 óra, Párbeszéd Háza, Loyola Café (Budapest, 1085 Horánszky u. 20.)
Gyere el, és hozz magaddal minél több blogger vagy újságírás iránt érdeklődő ismerőst! Várjuk a visszajelzéseket, ötleteket! Az első (tavaszi) találkozóról itt olvashatsz összefoglalót: www.talita.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1435:kereszteny-bloggerek-es-ujsagirok-talalkozoja&catid=34:ittesmost&Itemid=58
Szeretettel üdvözlünk:
Kóczián Mária, Kölnei Lívia (talita.hu@gmail.com)
süti beállítások módosítása